Saturday 12 May 2012

biar betul ???

salam n moshi - moshi ,
baiklah ,
aku post ni bukan nak sambung aku punya pengalaman bersih 3.0
tapi aku nak post pasal PEMBUBARAN DUN yang akan berlangsung pada 14 Mei ni !!!

aku pun baru tahu pasal benda ni dari ibu aku yang tercinta ,
aku first time dengar memang terkejut naga ,
biar betul ?? awal gila ??
tuntutan bersih dah laksana belum ?

tu baru pembubaran DUN ,
tarikh mengundi lak 9 Jun ni ,
time cuti sekolah ,
first day Anime Festival Asia Malaysia 2012 ,


aku dah x faham apa la nak jadi ngan m'sia ni ,
serabut gila pimpinan negaranya !! ,

aku ada beberapa jangkaan ,
ya ,
seperti kebanyakan orang ,
aku akan menjangka yang PRU kali ni antara yang paling KOTOR , JIJIK , HINA , bagi rakyat di sebuah negara berdaulat ni ,
tu jangkaan pertama aku ,
yang kedua ,
aku raa kita akan dapat saksikan buat pertama kali ( mungkin ada yang dah 2 or beberapa kali ) ,
kita akan lihat orang Nepal , Bangla serta orang luar negara yang akan hadir di pusat pengundian dan mengundi  ,
dan disitu juga kita mungkin akan dapat lihat beberapa oarang melayu yang berlagak samseng akan menjaga mereka ,
ni semua jangkaan awal aku bebrdasarkan keadaan negara hari ni ,
ni bukan fitnah ek , aku dah cakap dari awal yang ni semua jangkaan aku berdasarkan keadaan negara hari ni ,

aku harap yang aku boleh keluar dari negara ni secepat mungkin ,
aku x leh nak hidup menghadam segala keHINAan ni ,


woi !!!
NAJIB DAN SEMUA ORANG ORANG KABINET !!!
KORANG X INGAT MATI K ?!!
KORANG X PERNAH TAHU PASAL AKHIRAT K ?!!


jangan ada sesaper yang nak blame aku balik sebab aku tanya benda ni .
lebih baik korang KAJI BALIK apsal aku keluarkan kenyataan @ persoalan tu !!
jangan nak kata aku terpengaruh k apa ?!!
benda ni aku nampak dengan mata aku sendiri .


arghh !!! aku nak PPT kot ,
siot r korang !!!

anyway ,
aku kena sentiasa senyum ,
ada hikmah di sebalik setiap kejadian .
ya ,
nilah apa yang aku pegang selama ni  ,
kita merancang dan Allah pun merancang ,
dan sesungguhnya perancangan Allah tu la yang paling tepat ,
jadi ,
senyum la ha fi zu ,
takkan nak kena buat camni ?

hahhaha ,
.
nanti aku smabung cerita pengalamn aku gi bersih 3.0  berhadapan ngan polis , masuk lrt masjid jamek sampai k platform tanpa tiket , rasa gas pemedih mata , Insya Allah .
doakan kejayaan aku untuk PPT ye , .
sayonara , minna - san !!

No comments:

Post a Comment